Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (92 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
Financier buitenlandse overnames van vitale Nederlandse ondernemingen met aandelen image
Financier buitenlandse overnames van vitale Nederlandse ondernemingen met aandelen
Nederlandse CEOs die claimen dat hun bedrijf van cruciaal belang is voor de Nederlandse economie pijnigen hun hoofd hoe kapitaalmarktprincipes en bescherming van het eigen bedrijf samen kunnen gaan. De Tilburgse econoom Duffhues heeft een eenvoudi...
Weerstand bieden aan vijandige overnames is goed mogelijk image
Weerstand bieden aan vijandige overnames is goed mogelijk
Nederlandse beursgenoteerde bedrijven maken zich ongerust nu vijandige overnames vanuit het buitenland dreigen. Dick van Wensveen neemt de opties door die geopperd worden. De veel geopperde opties bieden slechts beperkte bescherming of gaan in ...
Hoe kan het hart van de journalistiek blijven kloppen? image
Hoe kan het hart van de journalistiek blijven kloppen?
Over de nieuwsindustrie lijken alleen maar negatieve berichten naar buiten te komen. Oplagecijfers dalen, nieuwsredacties krimpen in, adverteerders trekken zich terug. De vraag dringt zich daarom op  wie het licht weer in de journalistiek aan doet...
Mijn economiemuseum: de markt image
Mijn economiemuseum: de markt
Bas Haring richt zijn economiemuseum in en daarin krijgt de markt een volwaardige plaats. Economen praten immers altijd over markten. Toch is de markt een verwarrend begrip, want als je naar concrete markten kijkt is het moeilijk om te doorgrond...
Ethische ontsporing van de markt voedt populisme image
Ethische ontsporing van de markt voedt populisme
Onder de noemer van vrije marktdenken is het tegenovergestelde gerealiseerd: de macht van gevestigde partijen – in het bijzonder die van multinationale ondernemingen – is versterkt in plaats van ondermijnd. De uitwassen hiervan – exorbitante winst...
De nieuwe netwerkregulering: macht aan de klant image
De nieuwe netwerkregulering: macht aan de klant
Klantgroepen zoals consumentenorganisaties en niet de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) zelf moeten onderhandelen met netwerkbedrijven over de gewenste dienstverlening. De ACM is de stok achter de deur en kan de dialoog facilitere...