Hans Kasper

Gastauteur

Universiteit Maastricht

Onderwerp:
Hans Kasper image

(c) Universiteit Maastricht

Hans Kasper (1952) is hoogleraar Marketing en Marktonderzoek aan de School of Business and Economics, Universiteit Maastricht en wetenschappelijk directeur van Etil bv, een in Maastricht gevestigd landelijk werkend bureau voor regionaal economisch onderzoek (op de terreinen van demografie, arbeidsmarkt, en onroerend goed). Daarnaast is hij mede-eigenaar van Silverbrains bv dat zich richt op het onderzoeken van het consumentengedrag van ouderen: welke behoeften zijn er bij deze groeiende doelgroep en welke nieuwe producten, diensten en dienstverleningsprocessen kunnen voor hen ontwikkeld worden. Zijn wetenschappelijk onderzoek gaat ook over dit thema.

Artikelen

Waarom “Management by assumption” een gevaarlijke gewoonte is in monetaire beleidskringen image
Waarom “Management by assumption” een gevaarlijke gewoonte is in monetaire beleidskringen
Het beleid van monetaire verruiming hangt van allerlei vooronderstellingen aan elkaar die vooralsnog niet de gewenste effecten hebben voor de Europese economie. De bedrijfseconoom Hans Kasper herkent in dit beleid een bekend fenomeen uit de manage...