Marcel Das

Gastauteur
CentERdata, Universiteit van Tilburg
Foto van Marcel Das

© Foto van CentERdata

Marcel werd in september 2000 directeur van CentERdata. Hij heeft een groot aantal nationale en internationale onderzoeksprojecten geleid. Alvorens bij CentERdata werkzaam te zijn, heeft hij als senior onderzoeker bij CentER Applied Research – een instituut voor toegepast economisch onderzoek gelieerd aan de Universiteit van Tilburg – gewerkt. Hij heeft wetenschappelijk onderzoek verricht naar het gebruik van subjectieve data. Dit heeft geresulteerd in een proefschrift en verschillende publicaties in internationale wetenschappelijke tijdschriften. Sinds 1 februari 2009 is Marcel Hoogleraar Econometrie en dataverzameling bij het Departement Econometrie en Operations Research van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen in Tilburg.

Persoonlijke homepage

Artikelen

Scoor elke opiniepeiling op representativiteit image
Scoor elke opiniepeiling op representativiteit
Bijna dagelijks komen resultaten van enquêtes naar buiten met claims als ‘de Nederlander vindt…’’. Verreweg de meeste van deze enquêtes zijn totaal niet representatief, vooral niet de internetpeilingen. Marcel Das, Marike Knoef en Jorna Leenheer s...
Maak CBS hofleverancier van nette steekproeven voor wetenschappelijk onderzoek image
Maak CBS hofleverancier van nette steekproeven voor wetenschappelijk onderzoek
Het is in ieders belang dat datamateriaal waar beleid op wordt gevoerd, deugt. Dat gaat niet zonder een nette steekproef. Het trekken daarvan is lastig, zo niet onmogelijk. Een goede oplossing is de Gemeentelijke Basis Administratie als steekproef...