Rik Pieters

Gastauteur Tiber, Universiteit van Tilburg
Portret van Rik Pieters
Rik Pieters

Rik Pieters is verbonden aan de Universiteit van Tilburg. Hij houdt zich voornamelijk bezig met onderzoek op twee gebieden: de effecten van reclame en de wijze waarop mensen aandacht geven aan hun omgeving en de rol van emoties in consumentenbeslissingen. Zijn interessegebieden zijn marketingcommunicatie, consumentengedrag en services marketing.

Persoonlijke webpagina

RSS

Artikelen

De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument image
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument
De Nederlandse economie lijkt bijna uit de recessie te gaan komen als we Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, mogen geloven. En inderdaad kwam de economische groei recentelijk positief uit de bus: 0,1% groei ten opzicht van het vorige ...
Jongeren minder positief over financiële toekomst image
Jongeren minder positief over financiële toekomst
Ondanks het vele negatieve economische nieuws zijn Nederlandse huishoudens in totaliteit niet negatiever geworden over hun financiële vooruitzichten – in ieder geval niet tot begin deze zomer. Maar consumenten tot 45 jaar worden duidelijk minder p...
Wonen in een krimpregio: hoe voelt dat nou? image
Wonen in een krimpregio: hoe voelt dat nou?
Ondanks dat Nederland tot een van de dichtstbevolkte landen van de wereld behoort, staat bevolkingskrimp hoog op de politieke agenda. De komende decennia zullen naar verwachting Limburg, Groningen en Zeeuws-Vlaanderen te maken krijgen met bevolkin...