Didier Fouarge

Gastauteur
ROA, Maastricht University
Didier Fouarge image
© Foto van Universiteit Maastricht

Didier Fouarge is hoofd van het onderzoeksprogramma Arbeidsmarkt Dynamiek van het Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA), Universiteit Maastricht. Hij bekleedt de leerstoel “Dynamics of skills allocation” aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Hij behaalde zijn PhD aan Tilburg University op het thema van armoede dynamiek en sociaal beleid in Europa. Hij is sinds 2007 verbonden aan ROA waar hij zich bezig houdt met wetenschappelijk en toegepast onderzoek op het terrein van opleidings- en beroepskeuzes, arbeidsaanbodbeslissingen en scholing in longitudinaal en internationaal perspectief. Hij is Netspar, IZA en GSBE fellow en heeft gepubliceerd in o.a.Journal of Economic Behavior & Organization,British Journal of Industrial Relations,Industrial and Labor Relations Review,The International Journal of Manpower, Applied Economics,De Economist,The International Journal of Human Resource Management,Economics of Innovation and New Technology,Journal of Social Policy

Artikelen

Investeren in de inzetbaarheid van oudere werknemers image
Investeren in de inzetbaarheid van oudere werknemers
Door de stijgende pensioenleeftijd en snelle technologische en organisatorische ontwikkelingen wordt het voor iedereen steeds belangrijker om duurzaam inzetbaar te blijven op de arbeidsmarkt. Investeren in oudere medewerkers is dan ook het paro...
Doorwerken na de AOW is niet alleen een kwestie van kunnen maar ook van moeten image
Doorwerken na de AOW is niet alleen een kwestie van kunnen maar ook van moeten
Het langer doorwerken na de AOW komt steeds vaker voor hoewel het aantal werkende AOW'ers nog gering is. De versobering van pensioenen lijkt hier een belangrijke oorzaak te zijn volgens onderzoekers van ROA and TNO. Het zijn vooral de lage- en ...
Mevrouw op een bakfiets met twee kinderen
Kind met werkende ouders doet het prima op school
Jonge kinderen met een werkende moeder scoren even goed of zelfs beter op de CITO-toets dan kinderen van wie de moeder niet werkt. Dat blijkt uit onderzoek van Annemarie Nelen, Andries De Grip en Didier Fouarge. Een even goede of betere toetsscore...