Jorna Leenheer

Gastauteur

Avans Hogeschool

Jorna Leenheer image

© Avans Hogeschool

Jorna werkt sinds begin 2015 als Lector New Marketing bij het Expertisecentrum Sustainable Business van Avans Hogeschool. Zij studeerde Algemene Economie (M.Sc.,1999) en promoveerde binnen Marketing (Ph.D.,2004), beide aan de Universiteit van Tilburg. Daarna was circa tien jaar actief als economisch contractonderzoeker (bij SEO Economisch Onderzoek en CentERdata) en voerde projecten uit voor o.m. Europese Commissie, Ministeries, Brancheorganisaties en grote bedrijven. Zij is vooral geïnteresseerd in duurzame marketing en (experimenteel) consumentenonderzoek.

RSS

Artikelen

Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander image
Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander
15 jul 2016 |
Duurzame kledingproductie is een zaak die terecht veel aandacht krijgt. Ondanks alle inspanningen is het echter het bewustzijn onder consumenten over welke merken en winkels duurzame kleding verkopen nog beperkt. Dat toont een onderzoek aan van...
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument image
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument
De Nederlandse economie lijkt bijna uit de recessie te gaan komen als we Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, mogen geloven. En inderdaad kwam de economische groei recentelijk positief uit de bus: 0,1% groei ten opzicht van het vorige ...
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers image
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers
Vertrouwen is een groot goed, zeker als het zo schaars is als in de huidige recessie. De economen Leenheer en Hulsen hebben het vertrouwen gemeten dat burgers en bestuurders hebben in een aantal maatschappelijke actoren, zoals rechters, bankiers ...
Jongeren minder positief over financiële toekomst image
Jongeren minder positief over financiële toekomst
Ondanks het vele negatieve economische nieuws zijn Nederlandse huishoudens in totaliteit niet negatiever geworden over hun financiële vooruitzichten – in ieder geval niet tot begin deze zomer. Maar consumenten tot 45 jaar worden duidelijk minder p...
Jorna Leenheer op Twitter
Lijstjes zeggen niet alles, maar toch mooi als je bovenaan staat @AvansHogeschool @Elsevier https://t.co/tUg3SFrY0a
28 sep 2016

Hoe houden we de Bredase binnenstad levendig? https://t.co/MZRHJY6K0o #opinieartikel met hulp van #Breda kenners
22 sep 2016

filmpjes van jezelf, dat went nooit https://t.co/yM4oYJYyeW
16 sep 2016

Kijk als anderen het zeggen:... "@mellyww: Bijzonder interessante en slimme vrouw die @JornaLeenheer #cxday16 #debat #cx #digital
15 sep 2016

De @RETRotterdam zet 80 klantbelevingscoaches in OV in om Customer experience te helpen verbeteren #cxday16
15 sep 2016