Jorna Leenheer

Gastauteur

Avans Hogeschool

Jorna Leenheer image

© Avans Hogeschool

Jorna werkt sinds begin 2015 als Lector New Marketing bij het Expertisecentrum Sustainable Business van Avans Hogeschool. Zij studeerde Algemene Economie (M.Sc.,1999) en promoveerde binnen Marketing (Ph.D.,2004), beide aan de Universiteit van Tilburg. Daarna was circa tien jaar actief als economisch contractonderzoeker (bij SEO Economisch Onderzoek en CentERdata) en voerde projecten uit voor o.m. Europese Commissie, Ministeries, Brancheorganisaties en grote bedrijven. Zij is vooral geïnteresseerd in duurzame marketing en (experimenteel) consumentenonderzoek.

Artikelen

Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander image
Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander
Duurzame kledingproductie is een zaak die terecht veel aandacht krijgt. Ondanks alle inspanningen is het echter het bewustzijn onder consumenten over welke merken en winkels duurzame kleding verkopen nog beperkt. Dat toont een onderzoek aan van...
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument image
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument
De Nederlandse economie lijkt bijna uit de recessie te gaan komen als we Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, mogen geloven. En inderdaad kwam de economische groei recentelijk positief uit de bus: 0,1% groei ten opzicht van het vorige ...
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers image
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers
Vertrouwen is een groot goed, zeker als het zo schaars is als in de huidige recessie. De economen Leenheer en Hulsen hebben het vertrouwen gemeten dat burgers en bestuurders hebben in een aantal maatschappelijke actoren, zoals rechters, bankiers ...
Jongeren minder positief over financiële toekomst image
Jongeren minder positief over financiële toekomst
Ondanks het vele negatieve economische nieuws zijn Nederlandse huishoudens in totaliteit niet negatiever geworden over hun financiële vooruitzichten – in ieder geval niet tot begin deze zomer. Maar consumenten tot 45 jaar worden duidelijk minder p...

Jorna Leenheer op Twitter

RT @GrowCampus: @JornaLeenheer aan het woord bij Kennistafel 'Hoe verleid ik online mijn consument?' https://t.co/XKRedXD9QT
18 feb 2017
Geert wilders en ik delen ineens zelfde hometown. Ik geloof niet dat ik daar blij van word https://t.co/OqCHz5VGCH #spijkenisse #roots
18 feb 2017
Inwoners geven centrum #Boxtel een onvoldoende, #consumentenonderzoek Research Minor @Avans_ESB centrummanagement bijeenkomst
16 feb 2017
Goededoelenloterij kent lange traditie in Nederland sinds 1729, nu #Immateriaalerfgoed. Ons #onderzoek uit 2007: https://t.co/qr9Dk8DDT8.
16 feb 2017
Meeste leerlingen en studenten met dyslexieverklaring zijn niet echt #dyslectisch #onderzoek @Radboud_Uni https://t.co/66OGwfMxtw via NOS
9 feb 2017