Jorna Leenheer

Gastauteur

Avans Hogeschool

Jorna Leenheer image

© Avans Hogeschool

Jorna werkt sinds begin 2015 als Lector New Marketing bij het Expertisecentrum Sustainable Business van Avans Hogeschool. Zij studeerde Algemene Economie (M.Sc.,1999) en promoveerde binnen Marketing (Ph.D.,2004), beide aan de Universiteit van Tilburg. Daarna was circa tien jaar actief als economisch contractonderzoeker (bij SEO Economisch Onderzoek en CentERdata) en voerde projecten uit voor o.m. Europese Commissie, Ministeries, Brancheorganisaties en grote bedrijven. Zij is vooral geïnteresseerd in duurzame marketing en (experimenteel) consumentenonderzoek.

Artikelen

Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander image
Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander
Duurzame kledingproductie is een zaak die terecht veel aandacht krijgt. Ondanks alle inspanningen is het echter het bewustzijn onder consumenten over welke merken en winkels duurzame kleding verkopen nog beperkt. Dat toont een onderzoek aan van...
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument image
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument
De Nederlandse economie lijkt bijna uit de recessie te gaan komen als we Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, mogen geloven. En inderdaad kwam de economische groei recentelijk positief uit de bus: 0,1% groei ten opzicht van het vorige ...
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers image
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers
Vertrouwen is een groot goed, zeker als het zo schaars is als in de huidige recessie. De economen Leenheer en Hulsen hebben het vertrouwen gemeten dat burgers en bestuurders hebben in een aantal maatschappelijke actoren, zoals rechters, bankiers ...
Jongeren minder positief over financiële toekomst image
Jongeren minder positief over financiële toekomst
Ondanks het vele negatieve economische nieuws zijn Nederlandse huishoudens in totaliteit niet negatiever geworden over hun financiële vooruitzichten – in ieder geval niet tot begin deze zomer. Maar consumenten tot 45 jaar worden duidelijk minder p...

Jorna Leenheer op Twitter

Wie kiest er voor duurzame kleding en waarom (niet)? https://t.co/VtylBCHt9I #indemedia @Avans_ESB
20 okt 2017
RT @MarleenJG: Nóg duurdere groente en fruit? Zeg NEE! Stop dit kabinetsplan, help mee met de emailactie van @foodwatch_nl https://t.co/AFL
15 okt 2017
Online bestellen en afrekenen, dat is zo 2016! https://t.co/LqnO3Qh7Xh @ShopTomorrow #ioT #ecommerce
15 okt 2017
#Hoogbegaafdheid op de werkvloer lang niet altijd een goed werkende combinatie https://t.co/LIx07uOKUm
14 okt 2017
And what about our twitter accounts? https://t.co/5K5VSRSHOq
9 okt 2017