Jorna Leenheer

Gastauteur

Tilburg University

Jorna Leenheer image

© Avans Hogeschool

Jorna Leenheer is associate professor marketing. Ze doet onderzoek naar duurzaam consumentengedrag en -beleid, nieuwe businessmodellen en economieonderwijs. Daarnaast is zij associate dean onderwijs. Haar portefeuille behelst internationalisering, diversiteit, onderwijsontwikkeling en studentenwerving.
 

Artikelen

Ticket to Marketing: Wat iedere econoom zou moeten weten over marketing image
Ticket to Marketing: Wat iedere econoom zou moeten weten over marketing
Economiestudenten komen tijdens hun studie vaak in aanraking met het vak marketing. Toch is er weinig sprake van bestuiving van marketeers naar economen, terwijl marketing raakt aan economisch beleid. Jorna Leenheer licht in dit artikel zeven bela...
Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander image
Op weg naar een duurzaam geklede Nederlander
Duurzame kledingproductie is een zaak die terecht veel aandacht krijgt. Ondanks alle inspanningen is het echter het bewustzijn onder consumenten over welke merken en winkels duurzame kleding verkopen nog beperkt. Dat toont een onderzoek aan van...
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument image
De gemengde economisch gevoelens van de Nederlandse consument
De Nederlandse economie lijkt bijna uit de recessie te gaan komen als we Klaas Knot, president van De Nederlandsche Bank, mogen geloven. En inderdaad kwam de economische groei recentelijk positief uit de bus: 0,1% groei ten opzicht van het vorige ...
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers image
Overheidsbestuurders hebben meer vertrouwen in politici dan burgers
Vertrouwen is een groot goed, zeker als het zo schaars is als in de huidige recessie. De economen Leenheer en Hulsen hebben het vertrouwen gemeten dat burgers en bestuurders hebben in een aantal maatschappelijke actoren, zoals rechters, bankiers ...