Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (39 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
Vrijblijvende verontwaardiging megawinst Shell is loos image
Vrijblijvende verontwaardiging megawinst Shell is loos
Terwijl mensen met een beperkte beurs thuis in de kou zitten, maken oliemaatschappijen als Shell enorme winsten. Het leidt tot verontwaardiging onder zowel burgers als politici. Elke morele oproep aan de oliemaatschappijen vanuit de politiek is ec...
Langetermijnwaardecreatie door E-ESG image
Langetermijnwaardecreatie door E-ESG
In het streven naar langetermijnwaardecreatie buitelden de afgelopen jaren de initiatieven over elkaar heen om het begrip meetbaar, controleerbaar en vergelijkbaar te maken. Er wordt samenwerking gezocht, initiatieven samengevoegd en komt er Europ...
Bedrijven moeten nu doorpakken met hun ethiek image
Bedrijven moeten nu doorpakken met hun ethiek
Nu veel bedrijven zich opmaken om weer open te gaan is het de vraag wat zij met hun ethiek gaan doen. Bedrijven staan daarbij op een kruispunt. Laten zij ethiek achter in de crisis, pakken zij hun ethiek van voor de crisis op of vernieuwen zij hun...
Arbeiders aller landen, verenigt u image
Arbeiders aller landen, verenigt u
Op de dag van de arbeid zou niet de arbeid zelf centraal moeten staan, maar de arbeider. Alle arbeiders. Juist in tijden van crisis mag van de overheid worden verwacht zich extra in te spannen voor het creëren van werkplekken voor iedereen, aldus ...
Langetermijnwaardecreatie in tijden van corona image
Langetermijnwaardecreatie in tijden van corona
De huidige coronacrisis wordt volgens Mijntje Lückerath-Rovers een lakmoesproef. Heeft langetermijnwaardecreatie daadwerkelijk zijn intrede gedaan in de bestuurskamer van ondernemingen, of zijn de mooie woorden feitelijk een nietszeggende belofte ...
Agapè als nieuw paradigma voor het ondernemen image
Agapè als nieuw paradigma voor het ondernemen
Bedrijven hebben moeite om onder de druk van het aandeelhouderskapitalisme uit te komen. Harry Hummels ziet echter hoopgevende veranderingen in het bedrijfsleven. Het witboek In de ogen van de anderen laat zien dat dat bedrijven niet alleen oog he...