Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (2623 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
Polarisatie: De kloof tussen wetenschap en beleid wordt alleen maar breder image
Polarisatie: De kloof tussen wetenschap en beleid wordt alleen maar breder
In het huidige politieke debat worden tegenstellingen aangescherpt en wordt steeds meer met specifieke thema’s ingespeeld op de gevoelens van kiezers. Een voorbeeld is het onderwerp asielmigratie, waarbij feitenkennis en wetenschappelijke inzichte...
Europese Commissie: Nederland moet fors bezuinigen image
Europese Commissie: Nederland moet fors bezuinigen
Jaarlijks toetst de Europese Commissie de begrotingen van haar lidstaten. Voor de Nederlandse begroting van 2025 stelt de Commissie dat aanhoudende onderbesteding van investeringen risico's met zich meebrengt voor de kwaliteit van de overheidsfina...
Minder geld voor het onderwijs biedt óók kansen image
Minder geld voor het onderwijs biedt óók kansen
In de miljoenennota 2025 is voor het onderwijs een bezuiniging voorzien van 4 miljard euro. De helft daarvan heeft te maken met dalende leerling- en studentenaantallen. De overige 2 miljard moet binnen het onderwijs zelf worden gevonden. Tegen dez...
Vrijkomende koopwoningen van ouderen: voor ieder wat wils image
Vrijkomende koopwoningen van ouderen: voor ieder wat wils
De laatste jaren kwamen er gemiddeld zo’n 50.000 koopwoningen per jaar vrij doordat oudere huiseigenaren overleden of verhuisden, circa anderhalf keer zo veel als het aantal jaarlijks realiseerde nieuwbouwkoopwoningen. Ruim de helft van de vrijgek...
Column: Hoge loonstijging is niet altijd slecht voor een kleine open economie image
Column: Hoge loonstijging is niet altijd slecht voor een kleine open economie
De ervaring van België van de afgelopen jaren toont dat hoge loonstijgingen voor een kleine open economie per saldo niet negatief hoeven uit te pakken. De positieve bestedingseffecten worden vaak onderschat.
Marketing om consumptie te stimuleren staat haaks op onze klimaatdoelen. Wat kunnen we hieraan doen? image
Marketing om consumptie te stimuleren staat haaks op onze klimaatdoelen. Wat kunnen we hieraan doen?
Met technologische transities alleen redden we het niet. Om de wereld leefbaar te houden moet onder andere de consumptie worden gereduceerd. Maar we lijken te gedesoriënteerd om de juiste prioriteiten te stellen. Volgens Henk van Tuinen dragen mar...