Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (2663 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
trap
Te laag eigen vermogen houdt banken onnodig kwetsbaar
De grote Nederlandse banken houden een veel te laag eigen vermogen aan, omdat ze zich meer zorgen maken over boekhoudkundige grootheden als de winst per aandeel dan hun solvabiliteit. Hun beperkte solvabiliteit maakt banken onnodig kwetsbaar en da...
Hoe krijgen we hardleerse verzekeraars op het rechte pad? image
Hoe krijgen we hardleerse verzekeraars op het rechte pad?
In juni 2013 oordeelde de Hoge Raad dat Aegon de klanten van Koersplan jarenlang teveel premie op een overlijdensrisicoverzekering had laten betalen. In september besloot Aegon daarom 30.000 polishouders die zich hadden aangesloten bij ‘Koersplan...
Erik Stam over ondernemers en innovatie image
Erik Stam over ondernemers en innovatie
13 dec 2013
Het aantal zelfstandige ondernemers is geweldig toegenomen sinds de jaren 80, maar niet de innovatiekracht van Nederland stelt Erik Stam, hoogleraar economie van onderneming en innovatie Universiteit Utrecht. Niet om redenen van innovatie zijn er...
Laat maatschappelijk ondernemen meewegen in kredietverlening banken image
Laat maatschappelijk ondernemen meewegen in kredietverlening banken
Volgens MKB bedrijven hebben banken in hun kredietverlening weinig oog voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Dit is een gemiste kans, aldus de Tilburgse econoom Graafland. Banken snijden hiermee in eigen vingers. Niet alleen kan MVO ...
Uitstel is afstel: haal toekomstige belastingen over pensioen naar het heden image
Uitstel is afstel: haal toekomstige belastingen over pensioen naar het heden
10 dec 2013
De strijd tussen de regering en de oppositie in de Senaat gaat over het plan om de pensioenopbouw te verminderen van 2,25% naar 1,85% per jaar. Dat levert 3 miljard euro op door minder aftrek van pensioenpremies voor de inkomstenbelasting. Het ...
verlichte winkelstraat
Reclame is de ideologie van nu
Reclamemakers zijn de nieuwe morele gezagsdragers, stelt Henk van Tuinen. Waar voorheen nieuws- en informatievoorziening vaak een ideologische achtergrond had, is dat nu vervangen door commerciële boodschappen. De media drijven immers grotendeels ...