Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (19 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
Agapè als nieuw paradigma voor het ondernemen image
Agapè als nieuw paradigma voor het ondernemen
Bedrijven hebben moeite om onder de druk van het aandeelhouderskapitalisme uit te komen. Harry Hummels ziet echter hoopgevende veranderingen in het bedrijfsleven. Het witboek In de ogen van de anderen laat zien dat dat bedrijven niet alleen oog he...
The Name is Bond, Social Impact Bond image
The Name is Bond, Social Impact Bond
Staatssecretaris van Ark liet zich recentelijk tegenover het FD lovend uit over Social Impact Bond (SIB). Een impact bond is echter net zomin een obligatie, als James Bond een agent is die het Britse Rijk beschermt. Toch is deze vorm van re...
DVS
De maatschappelijke bv: balanceren tussen groei en maatschappelijke missie
Het huidige kabinet heeft het voornemen nadere regels te stellen en meer ruimte te creëren om ondernemingen met een sociale of maatschappelijke doelstelling een zetje te geven. Een van de mogelijkheden is het introduceren van een modaliteit o...
sociale ondernemers
Social entrepreneurship: garen spinnen bij mestverwerking?
Social entrepreneurship helpt maatschappelijke uitdagingen aanpakken. Het beeld van social enterprises is echter aan herziening toe, betoogt hoogleraar Harry Hummels. Ze zijn vooral maatschappelijk waardevol als ze een duurzaam business model kopp...
De 18e duurzaamheidsdoelstelling van de Verenigde Naties image
De 18e duurzaamheidsdoelstelling van de Verenigde Naties
In 2015 heeft de VN 17 duurzaamheidsdoelstellingen vastgesteld om de levens van de minst welgestelde bewoners van deze planeet en het leven op aarde te verbeteren. Harry Hummels stelt dat we pas kunnen weten of er daadwerkelijke verbetering p...
Gulle bedrijven en het vermeende teveel aan empathie image
Gulle bedrijven en het vermeende teveel aan empathie
Maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt door velen van groot belang geacht. ING Bank heeft dat bijvoorbeeld vormgegeven door een partnerschap met Unicef. Maar waarom doet een bedrijf dat? Bedrijfsethicus Harry Hummels bespreekt deze casus ...