Zoeken op

Onderwerp

Dossier

Type

Auteur
select

Jaar

Soort



Sorteren op

Artikelen (2661 artikelen gevonden)

U hebt gezocht op:  selectie wissen
Communicatie centrale banken in tijden van crisis image
Communicatie centrale banken in tijden van crisis
Communicatie op alle terreinen is zeer belangrijk, vooral in crisistijden. Dat geldt zeker voor de communicatie van de centrale banken. In normale tijden kan elke zucht van een centrale bankier al van grote invloed zijn op de markten, laat staan i...
Kosten en baten Covid-19 beleid onmogelijk te berekenen image
Kosten en baten Covid-19 beleid onmogelijk te berekenen
We weten veel te weinig voor een maatschappelijke kosten-batenanalyse (mkba) van het Covid-19-beleid. Economen kunnen zich beter richten op de vraag hoe de beleidsdoelen zijn te behalen tegen zo laag mogelijk maatschappelijke kosten, aldus Marc Pomp.
Arbeiders aller landen, verenigt u image
Arbeiders aller landen, verenigt u
Op de dag van de arbeid zou niet de arbeid zelf centraal moeten staan, maar de arbeider. Alle arbeiders. Juist in tijden van crisis mag van de overheid worden verwacht zich extra in te spannen voor het creëren van werkplekken voor iedereen, aldus ...
Laat aandeelhouders grotere offers brengen image
Laat aandeelhouders grotere offers brengen
Over de voorwaarden voor overheidssteun aan bedrijven in nood wordt momenteel uitgebreid gediscussieerd. Aan alle betrokken partijen moeten offers worden gevraagd, zeker als het tot overheidssteun komt voor bedrijven. Het is rechtvaardig om aan aa...
De Covid-19 crisis: “This time is really different” of toch niet? image
De Covid-19 crisis: “This time is really different” of toch niet?
Economen en journalisten buitelen over elkaar heen met beweringen dat de huidige crisis de zwaarste crisis sinds mensenheugenis is. Om de huidige crisis onder de loep te nemen, zet Harry van Dalen de cijfers op een rijtje voor de Verenigde State...
Langetermijnwaardecreatie in tijden van corona image
Langetermijnwaardecreatie in tijden van corona
De huidige coronacrisis wordt volgens Mijntje Lückerath-Rovers een lakmoesproef. Heeft langetermijnwaardecreatie daadwerkelijk zijn intrede gedaan in de bestuurskamer van ondernemingen, of zijn de mooie woorden feitelijk een nietszeggende belofte ...