[6]
De uitruil tussen democratische verantwoording en coördinatie op het niveau van samenwerkingsverbanden wordt formeel uitgewerkt in Seabright
(1996).
Referenties:
Boadway, R.W., D.E. Wildasin, 1984, Public Sector Economics, Boston: Little, Brown, and Company.
Bosselaar, H., D. Bannink, C. van Deursen en W. Trommel, 2007, Werkt de WWB? Beleidsdoorlichting artikel 30 begroting SZW 2007, Onderzoek in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, uitgevoerd door Meccano kennis voor beleid in samenwerking met de universiteit Twente en BSZ beleidsonderzoek.
CPB, 2014, Vervolgrapportage decentralisaties in het sociaal domein, CPB Notitie, 26 juni 2014, Den Haag: Centraal Planbureau.
Douven, R., 2010, Ex-post correctiemechanismen in de Zorgverzekeringswet: hoe nu verder?, CPB Document 212, Den Haag: Centraal Planbureau.
Goodman, A., R. Joyce, and J.P. Smith, 2011, The long shadow cast by childhood physical and mental problems on adult life, PNAS, vol. 108: 6032-6037.
Inman, R.P. en D.L. Rubinfeld, 1997, Rethinking Federalism, Journal of Economic Perspectives, vol. 11: 43-64.
Oates, W.E., 1972, Fiscal Federalism, New York: Harcourt Brace Jovanovich.
Pauly, M.V., 1973, Income Redistribution as a Local Public Good, Journal of Public Economics, vol. 2: 35-58.
SCP, 2012, Terecht in de jeugdzorg, Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
Seabright, P., 1996, Accountability and Decentralization in Government: An Incomplete Contracts Model,European Economic Review, vol. 40: 61-89.
Smith, J.P.,2009, The impact of childhood health on adult labor market outcomes, Review of Economics and Statistics, vol. 91: 478-489.
Vuuren, D. van,, F. van Es en G. Roelofs, Van bijstand naar Wajong, CPB Policy Brief, 7 oktober 2011, Den Haag: Centraal Planbureau.
Wildasin, D.E., 1991, Income redistribution in a common labor market, American Economic Review, vol. 81: 757-74.